Partner serwisu
Intermodal i logistyka

KDP w cenie modernizacji

Dalej Wstecz
Partner działu

Aarsleff

Data publikacji:
25-05-2011
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

INTERMODAL I LOGISTYKA
KDP w cenie modernizacji
DB AG
– Projekt budowy linii dużych prędkości w Polsce traktuje się jako kosmiczny i bardzo drogi, co nie jest prawdą, dlatego że już po przetargach wiemy, że na przykład modernizacja linii Kraków – Rzeszów to są koszty rzędu 6-7 mln euro za kilometr, natomiast według już dokładniejszych szacunków firmy IDOM, która robi studium wykonalności na linię dużych prędkości, jeden kilometr takiej nowej linii będzie kosztował 7-8 milionów euro– powiedział Zbigniew Szafrański, prezes PKP PLK.

Jak powiedział „Rynkowi Kolejowemu” Zbigniew Szafrański, hiszpańska firma IDOM oszacowała koszt budowy 1 kilometra linii „Y” łączącej Warszawę przez Łódź z Poznaniem i Wrocławiem na 5,1 mln euro. – Tylko, że w tej kwocie nie zostały uwzględnione pewne koszty, jak np. wykup gruntów czy przebudowa stacji na węzłach. Zakładamy więc, że te koszty ulegną wzrostowi. Nie wiemy, jakie będą to ostateczne kwoty, bo nie dysponujemy jeszcze studium wykonalności na węzły – zaznaczył.



Prezes PKP Polskich Linii Kolejowych wyraził opinię, że uwzględniając te koszty cena budowy jednego kilometra tej linii nie powinna przekroczyć 8 mln euro. To mniej niż wcześniej zakładano. – UIC podawało w swoich wyliczeniach od 10 do 15 mln euro. Myśmy robiąc to wstępne studium w 2005 roku przyjęli 12 mln euro jako koszt jednego kilometra linii dużych prędkości. Praktyka jest bardzo rożna, ale faktem jest, że te niższe wartości potwierdzają Hiszpanie na terenie równinnym, koszty rzędu tych kilkunastu milionów euro za kilometr dotyczą już tych terenów górskich – wyjaśnił Zbigniew Szafrański.



- Więc koszty są porównywalne, a efekty są zupełnie inne, dlatego że skracamy czas jazdy nie o kilkanaście procent, a o połowę. Tylko myślę, że musimy się o tym przekonać. Na razie trudno mówić o kolejnych liniach skoro nie zbudowaliśmy jeszcze pierwszej. Jak zbudujemy pierwszą, to wtedy powiemy sobie, że warto budować kolejne – zapewnił szef zarządcy narodowej sieci kolejowej w Polsce.

Partner działu

Aarsleff

Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Wild: Jesteśmy rok bliżej do CPK. Wybór Inczon był najważniejszy

Polityka i prawo

Wild: Jesteśmy rok bliżej do CPK. Wybór Inczon był najważniejszy

Rafał Dybiński 15 grudnia 2020

Możliwa urbanizacja wokół przyszłego CPK

Intermodal i logistyka

Możliwa urbanizacja wokół przyszłego CPK

Roman Czubiński 22 czerwca 2017

Projekt KDP nie do końca martwy

Intermodal i logistyka

Projekt KDP nie do końca martwy

10 sierpnia 2012

Zobacz również:

Pozostałe z wątku:

Wild: Jesteśmy rok bliżej do CPK. Wybór Inczon był najważniejszy

Polityka i prawo

Wild: Jesteśmy rok bliżej do CPK. Wybór Inczon był najważniejszy

Rafał Dybiński 15 grudnia 2020

Możliwa urbanizacja wokół przyszłego CPK

Intermodal i logistyka

Możliwa urbanizacja wokół przyszłego CPK

Roman Czubiński 22 czerwca 2017

Projekt KDP nie do końca martwy

Intermodal i logistyka

Projekt KDP nie do końca martwy

10 sierpnia 2012

Zobacz również:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5